De huidige bebouwde kom van Ruisbroek op Pullaarsteenweg begint t.h.v. Pullaarsteenweg nr. 133. Dit impliceert dat er een snelheidregime van 70 km/u geldt vanaf nr. 137. Aangezien er geen verschil is tussen de bebouwing voor nr.133 en en de bebouwing nr nr. 133 tot nr. 157 (spooroverweg) is het aangewezen om de bebouwde kom tot het einde van de lintbebouwing te verplaatsen. Na de spooroverweg start KMO-zone Pullaar, dit visueel verschil versterkt eveneens de overgang waardoor dit een meer logische plaats is om de bebouwde kom te laten starten. Deze aanpassing zorgt ervoor dat alle bewoners van Pullaarsteenweg hetzelfde snelheidsregime krijgen, met een veiligere verkeersdoorstroming als gevolg.
Volgende bevoegdheidsgrond en regelgeving is van toepassing:
Bevoegdheidsgrond
Toepasselijke regelgeving
De huidige bebouwde kom van Ruisbroek op Pullaarsteenweg begint t.h.v. Pullaarsteenweg nr. 133. Dit impliceert dat er een snelheidregime van 70 km/u geldt vanaf nr. 137. Aangezien er geen verschil is tussen de bebouwing voor nr.133 en en de bebouwing nr nr. 133 tot nr. 157 (spooroverweg) is het aangewezen om de bebouwde kom tot het einde van de lintbebouwing te verplaatsen. Na de spooroverweg start KMO-zone Pullaar, dit visueel verschil versterkt eveneens de overgang waardoor dit een meer logische plaats is om de bebouwde kom te laten starten. Deze aanpassing zorgt ervoor dat alle bewoners van Pullaarsteenweg hetzelfde snelheidsregime krijgen, met een veiligere verkeersdoorstroming als gevolg.
De hiërarchie der wegen zoals vastgelegd in het gemeentelijk mobiliteitsplan, verbreed en verdiept door het mobiliteitsplan Klein-Brabant, waarbij de straten het statuut kregen van lokale wegen type 2.
Artikel 1: De bebouwde kom op Pullaarsteenweg wordt verplaatst naar spooroverweg thv nr.157
Artikel 2: Deze regeling wordt gesignaleerd door:
verkeersbord F1a ter hoogte van Pullaarsteenweg nr. 157
Verkeersbord F3a ter hoogte van Pullaarsteenweg overkant nr.157
Artikel 3: Dit aanvullend verkeersreglement wordt overgemaakt aan het Departement Mobiliteit en Openbare Werken (MOW) via het loket lokale besturen.