Terug Raad van bestuur AGB

Mon 25/11/2024 - 20:00 Raadzaal

Openbaar

Notulen vorige vergadering

Algemeen bestuur

Intergemeentelijke samenwerkingsverbanden

Financieel beheer

Meerjarenplanning

  • Het oorspronkelijk meerjarenplan 2020-2025 vastgesteld door Raad van Bestuur van het autonoom gemeentebedrijf Puurs-Sint-Amands op 16 december 2019, krijgt nu een vijfde aanpassing teneinde de kredieten van 2024 in lijn te brengen met de realiteit, het resultaat van de jaarrekening 2023 te verwerken en de kredieten voor het budgetjaar 2025 vast te stellen.  Een dergelijke aanpassing moet omwille van deze redenen minstens één keer per jaar plaatsvinden. 

Ondersteuning

Aankoopbeheer

  • AGB Puurs-Sint-Amands is deelnemer van Tussengemeentelijke Maatschappij voor Services (hierna genoemd: TMVS dv), Botermarkt 1 te 9000 Gent waardoor kan worden toegetreden én gebruik gemaakt van raamovereenkomsten aangeboden door CREAT aankoopcentrale (hierna genoemd: CREAT).

    De schaalgrootte van CREAT laat toe om gunstigere voorwaarden en prijzen te bekomen; alsook een besparing aan tijd aangezien het bestuur wordt vrijgesteld van de verplichting om zelf een plaatsingsprocedure te organiseren.

    CREAT aankoopcentrale heeft een raamcontract met ref. 'Raamovereenkomst voor het uitvoeren van (technische) controles op installaties en toestellen in het beheer van afnemers van de aankoopcentrale CREAT' gepubliceerd op 13 mei 2024 en afgesloten waarin wij als deelnemer van TMVS kunnen toetreden.

    De raamovereenkomst heeft betrekking tot het op periodieke basis onderwerpen aan een wettelijk verplichte technische controle van toestellen, machines en installaties in onze gebouwen opdat deze voldoen aan de (arbeids)veiligheid. Via deze overeenkomst worden de technische controles of keuringen op een onafhankelijke, objectieve en professionele manier uitgevoerd.

    De raamovereenkomst van CREAT met ref. 'Raamovereenkomst voor het uitvoeren van (technische) controles op installaties en toestellen in het beheer van afnemers van de aankoopcentrale CREAT' start op 1 februari 2025 en heeft als contractuele einddatum 31 januari 2028.

    De opdracht werd via cascade-systeem volgens volgende rangschikking toegewezen aan de 1/Normec BTV, Roderveldlaan 2 te 2600 Berchem en 2/ACEG, Ringlaan 39 te 1853 Strombeek-Bever.

    Momenteel kunnen enkel klanten die zich voor directe deelname hadden opgegeven, instappen in deze raamovereenkomst – na ontvangst en goedkeuring van hun voorstel op maat. De aanvragen voor latere deelname worden gebundeld op vaste tijdstippen en toegewezen via het cascade-systeem.

    De dienst Aankoop heeft voor de aanvang van de procedure aan CREAT laten weten dat ons bestuur onmiddellijk wenst deel te nemen in de raamovereenkomst.

    Een voorstel wordt op maat opgemaakt door de eerste in de rangschikking, zijnde Normec BTV.

    Op de prijzen is geen bijdrage in de werking van toepassing.

    Rekening houdend met bovenstaande stelt de dienst Aankoop voor toe te treden tot voornoemd raamcontract van CREAT.

    De raming bedraagt voor AGB Puurs-Sint-Amands bij benadering € 8.000,00 excl. btw of € 9.680,00 incl. 21% btw op jaarbasis.

Facilitair beheer en gebouwen

  • De huidige opdracht voor de bruikleen/huur en aankoop van sanitaire toestellen en aanvulproducten voor de gemeentelijke gebouwen moet opnieuw in de markt worden gezet.

    In het kader van de opdracht “Leveren en plaatsen van sanitaire toestellen en aankoop bijhorende producten” werd een bestek met nr. A-2024-004 opgesteld door Facilitair beheer.

    Deze opdracht is als volgt opgedeeld:

    • Perceel 1 (Bruikleen (incl. herstellingen) sanitaire apparaten, aankoop van aanvulartikelen), raming: 44.200,00 € excl. btw of 53.482,00 € incl. 21% btw;
      • Verlenging 1 (Bruikleen (incl. herstellingen) sanitaire apparaten, aankoop van aanvulartikelen), raming: 44.200,00 € excl. btw of 53.482,00 € incl. 21% btw;
      • Verlenging 2 (Bruikleen (incl. herstellingen) sanitaire apparaten, aankoop van aanvulartikelen), raming: 44.200,00 € excl. btw of 53.482,00 € incl. 21% btw;
    • Perceel 2 (Huur en service dameshygiëne-wandbakken en geurdispensers), raming: 6.600,00 € excl. btw of 7.986,00 € incl. 21% btw;
      • Verlenging 1 (Huur en service dameshygiëne-wandbakken en geurdispensers), raming: 6.600,00 € excl. btw of 7.986,00 € incl. 21% btw;
      • Verlenging 2 (Huur en service dameshygiëne-wandbakken en geurdispensers), raming: 6.600,00 € excl. btw of 7.986,00 € incl. 21% btw;
    • Perceel 3 (Aankoop van aanvulartikelen voor aangekochte sanitaire dispensers (= eigendom van aanbesteder)), raming: 7.500,00 € excl. btw of 9.075,00 € incl. 21% btw;
      • Verlenging 1 (Aankoop van aanvulartikelen voor aangekochte sanitaire dispensers (= eigendom van aanbesteder)), raming: 7.500,00 € excl. btw of 9.075,00 € incl. 21% btw;
      • Verlenging 2 (Aankoop van aanvulartikelen voor aangekochte sanitaire dispensers (= eigendom van aanbesteder)), raming: 7.500,00 € excl. btw of 9.075,00 € incl. 21% btw;
    • Perceel 4 (Aankopen andere sanitaire items en toebehoren), raming: 1.295,00 € excl. btw of 1.566,95 € incl. 21% btw;
      • Verlenging 1 (Aankopen andere sanitaire items en toebehoren), raming: 1.295,00 € excl. btw of 1.566,95 € incl. 21% btw;
      • Verlenging 2 (Aankopen andere sanitaire items en toebehoren), raming: 1.295,00 € excl. btw of 1.566,95 € incl. 21% btw;

    De totale uitgave voor deze opdracht wordt geraamd 178.785,00 € excl. btw of 216.329,85 € incl. 21% btw.

    Percelen 1, 2, 3 en 4 worden afgesloten voor een duur van 12 maanden.

    Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking.

    Het bestuur beschikte bij het opstellen van de lastvoorwaarden voor deze opdracht niet over de exact benodigde hoeveelheden.

    Het betreft een gezamenlijke opdracht waarbij het aangewezen is dat AGB Puurs-Sint-Amands de procedure zal voeren en in naam van Gemeente Puurs-Sint-Amands bij de gunning van de opdracht zal optreden. Gezamenlijk aankopen kan leiden tot aanzienlijke besparingen en administratieve vereenvoudiging.

Mededelingen