In juni werden zes elektrische deelwagens geplaatst in de gemeente (2 in Puurs, 2 in Sint-Amands en 2 in Ruisbroek). In aanloop naar deze voorziening werden voor de betrokken locaties extra laadpalen aangevraagd. Tot op de dag van vandaag zijn deze laadpalen nog niet geplaatst en/of aangesloten. Dit is een structureel probleem over heel Vlaanderen, waar we als gemeente weinig tot geen hefbomen hebben om te dit te versnellen. Vooral voor de twee locaties in Ruisbroek ontvingen we verschillende klachten over het niet kunnen gebruiken van het laadpunt.
Op de parking van Kalfortdorp is er voorlopig maar één plaats voorzien voor elektrisch laden. De tweede plaats wordt aanzien als een gewone parkeerplek waar ook elektrisch geladen kan worden. We richten deze vrije plaats in als parkeerplaats voor elektrisch laden voor deelwagen hierdoor kan de huidige plaats gebruikt worden om de deelwagen aan te bieden.
Volgende bevoegdheidsgrond en regelgeving is van toepassing:
Bevoegdheidsgrond
Toepasselijke regelgeving
De hiërarchie der wegen zoals vastgelegd in het gemeentelijk mobiliteitsplan, verbreed en verdiept door het mobiliteitsplan Klein-Brabant, waarbij de straten het statuut kregen van lokale wegen type 2.
Artikel 1 : Op Parking Kalfortdorp komt een extra parkeerplaats voor elektrisch laden, de huidige plaats wordt als laadplaats voor deelwagen voorzien.
Artikel 2 : De extra parking wordt aangeduid met verkeersbord E9a met onderbord voor elektrische of hybride elektrische voertuigen (of toegevoegd rechtsonder het verkeersbord E9a)
Artikel 3 : De parkeerplaats voor deelwagen wordt aangeduid met verkeersbord E9a met onderbord voor elektrische of hybride elektrische voertuigen (of toegevoegd rechtsonder het verkeersbord E9a) met onderbord Type IV Autodelen
Artikel 4: Dit aanvullend verkeersreglement wordt overgemaakt aan het Departement Mobiliteit en Openbare Werken (MOW) via het loket lokale besturen.