Naar aanleiding van een ongeval ter hoogte van het Kruispunt Achterheide 18 werd er gevraagd om dit kruispunt op de gemeentelijke verkeerscel te bekijken voor eventuele verbetering, zodat er op een veiligere manier kruisbewegingen mogelijk zijn tussen de verschillende fiets- en wandelknooppunten.
Volgende bevoegdheidsgrond en regelgeving is van toepassing:
Bevoegdheidsgrond
Toepasselijke regelgeving
positief advies van de gemeentelijke verkeerscel
Naar aanleiding van een ongeval ter hoogte van het Kruispunt Achterheide 18 werd er gevraagd om dit kruispunt op de gemeentelijke verkeerscel te bekijken voor eventuele verbetering, zodat er op een veiligere manier kruisbewegingen mogelijk zijn tussen de verschillende fiets- en wandelknooppunten. Er wordt gewerkt met rijbaankussen zodat de snelheid op het kruispunt verlaagd wordt, we signaleren ook dat verkeer komende uit de veldweg moet stoppen door middel van een stopbord B5.
De hiërarchie der wegen zoals vastgelegd in het gemeentelijk mobiliteitsplan, verbreed en verdiept door het mobiliteitsplan Klein-Brabant, waarbij de straten het statuut kregen van lokale wegen type 3.
Artikel 1: Op Achterheide t.h.v. nr 18 moeten bestuurders stoppen en voorrang verlenen; de plaats waar de bestuurders moeten stoppen ingevolge B5 wordt aangeduid.
Dit wordt aangeduid door verkeerstekens:
B5
WM76.1
A51
Dit wordt aangeduid door verkeerstekens:
F87
Artikel 4: Dit aanvullend verkeersreglement wordt overgemaakt aan het Departement Mobiliteit en Openbare Werken (MOW) via het loket lokale besturen.