Terug
Gepubliceerd op 27/11/2025

Besluitenlijst  Raad van bestuur AGB

ma 24/11/2025 - 20:00 Raadzaal
  • Openbaar

    • Mededelingen

      • Mededelingen

        Ter kennis genomen
    • Notulen vorige vergadering

      • Notulen zitting raad van bestuur AGB 13 oktober 2025 - Goedkeuring

        Goedgekeurd
    • Algemeen bestuur

      • Intergemeentelijke samenwerkingsverbanden

        • Creat Services dv - Mandaat vertegenwoordiger op de buitengewone algemene vergadering van 16 december 2025

          Goedgekeurd

          Het autonoom gemeentebedrijf Puurs-Sint-Amands werd met schrijven van 13 oktober 2025 opgeroepen om deel te nemen aan de buitengewone algemene ver­gadering van Creat Services dv die op 16 december 2025 plaatsheeft. Het is noodzakelijk om het mandaat van de afgevaardigde vast te stellen.

    • Financieel beheer

      • Retributies

        • Cultuur, sport en jeugd

          • Kaderreglement voor het deelnemen aan sportpromotionele activiteiten (2026) - Vaststelling

            Goedgekeurd

            Conform artikel 240§4 van het decreet over het lokaal bestuur stelt het AGB de tarieven en de tariefstructuren voor de prestaties die het levert vast binnen de grenzen van de grondregels voor de tarifering, bepaald in de beheersovereenkomst. Bij gebrek hieraan, worden de grondregels voor tarifering ter goedkeuring voorgelegd aan de gemeenteraad.  

            Aangezien het kaderreglement voor het deelnemen aan sportpromotionele activiteiten, zoals vastgesteld door de raad van bestuur AGB, een einde neemt op 31 december 2025 dient dit kaderreglement opnieuw vastgesteld te worden voor de periode 1 januari 2026 tot en met 31 juli 2026.

            Immers een werkjaar voor de deelnemers loopt van augustus 2025 tot juli 2026 waardoor de huidige tarieven voor sport je fit verlengd worden tot 31 juli 2026. De juridische context geeft immers aan dat we geen tariefverhoging kunnen doorvoeren in de aankopen die we aangingen voor een werkjaar.

            De tarieven voor het zwemmen in de buurtgemeenten Bornem en Londerzeel werden uit dit reglement gehaald. Deze worden geregeld via een overeenkomst met beide gemeenten. 

            Aan de raad van bestuur van het AGB wordt gevraagd dit kaderreglement voor het deelnemen aan sportpromotionele activiteiten vast te stellen voor de periode 1 januari 2026 tot en met 31 juli 2026.

          • Kaderreglement voor het deelnemen aan sportpromotionele activiteiten (2026-2031) - Vaststelling

            Goedgekeurd

            Conform artikel 240§4 van het decreet over het lokaal bestuur stelt het AGB de tarieven en de tariefstructuren voor de prestaties die het levert vast binnen de grenzen van de grondregels voor de tarifering, bepaald in de beheersovereenkomst. Bij gebrek hieraan, worden de grondregels voor tarifering ter goedkeuring voorgelegd aan de gemeenteraad.  

            Aangezien het kaderreglement voor het deelnemen aan sportpromotionele activiteiten, zoals vastgesteld door de raad van bestuur AGB op 24 november 2025, een einde neemt op 31 juli 2026 dient dit kaderreglement opnieuw vastgesteld te worden voor de periode 1 augustus 2026 tot en met 31 december 2031.

            Bij gebrek aan indexeringsclausules in de vorige reglementen, worden de tarieven thans naar het huidige niveau van levensduurte gebracht.

            De inwoners van Puurs-Sint-Amands krijgen een verminderd tarief omdat ze via de gemeentebelasting bijdragen.

            Personeelsleden van het lokaal bestuur Puurs-Sint-Amands krijgen een vermindering van 50% omdat deelname aan sport-je-fit activiteiten bijdraagt tot de fysieke en mentale gezondheid.

            Ingevolge artikel 9 van dit reglement wordt het directiecomité gemachtigd om de tarieven vast te stellen binnen de krijtlijnen van dit reglement.

            Aan de raad van bestuur wordt gevraagd dit kaderreglement voor het deelnemen aan sportpromotionele activiteiten vast te stellen voor de periode 1 augustus 2026 tot en met 31 december 2031.

          • Kaderreglement voor het gebruik van culturele- en sportinfrastructuur (2026) - Vaststelling

            Goedgekeurd

            Aangezien het kaderreglement voor het gebruik van culturele- en sportinfrastructuur, zoals vastgesteld door de gemeenteraad van 19 december 2022, een einde neemt op 31 december 2025 dient dit kaderreglement opnieuw vastgesteld te worden voor de periode 1 januari 2026 tot en met 31 juli 2026.

            Aangezien onze verenigingen, gebruikers van onze infrastructuur, reservaties hebben gemaakt voor een volledig werkjaar 1 augustus 2025 - 31 juli 2026 houden we de voorwaarden en tarieven tot het einde van dit werkjaar hetzelfde. Vanaf 1 augustus 2026 zal vervolgens een reglement met nieuwe voorwaarden en tarieven van toepassing zijn.

            Ingevolge artikel 8 van dit reglement wordt het directiecomité gemachtigd om de tarieven vast te stellen binnen de krijtlijnen van dit reglement.

            De raad van bestuur AGB wordt gevraagd het kaderreglement voor het gebruik van culturele- en sportinfrastructuur vast te stellen voor de periode van 1 januari 2026 tot en met 31 juli 2026, dit onder voorbehoud van goedkeuring door de gemeenteraad. 

          • Kaderreglement voor het gebruik van culturele- en sportinfrastructuur (2026-2031) - Vaststelling

            Goedgekeurd

            Conform artikel 240§4 van het decreet over het lokaal bestuur stelt het AGB de tarieven en de tariefstructuren voor de prestaties die het levert vast binnen de grenzen van de grondregels voor de tarifering, bepaald in de beheersovereenkomst. Bij gebrek hieraan, worden de grondregels voor tarifering ter goedkeuring voorgelegd aan de gemeenteraad.  

            Aangezien het kaderreglement voor het gebruik van culturele- en sportinfrastructuur zoals vastgesteld door de raad van bestuur AGB op 24 november 2025, een einde neemt op 31 juli 2026 dient dit kaderreglement opnieuw vastgesteld te worden voor de periode van 1 augustus 2026 tot en met 31 december 2031.

            Studio Kapel waar Fablab een vaste stek heeft, is een uitbreiding van de werking van cc Binder en kan ook door anderen gereserveerd worden en wordt opgenomen in de lijst van lokalen van cc Binder.

            Studio Lab, de voormalige werkplaats van Fablab, kan ook gereserveerd worden en wordt opgenomen in de lijst van lokalen van cc Binder.

            Bij gebrek aan indexeringsclausules in de vorige reglementen, worden de tarieven thans naar het huidige niveau van levensduurte gebracht. Bovendien wordt voorgesteld om de tarieven vanaf 1 augustus 2027 te indexeren. 

            Net zoals bij andere kaderreglementen van toepassing binnen het lokaal bestuur differentiëren we voor het gebruik van de accommodatie op basis van 4 tariefgroepen, voor CC Binder is een 5e tariefgroep van toepassing voor de makersplaatsen:

            Tarief A:

            We gaan uit van een basistarief voor inwoners Puurs-Sint-Amands (A.1.) en voor personeel van het lokaal bestuur Puurs-Sint-Amands (A.2.) 

            Tarief B:

            Op het basistarief wordt een korting van 25% verleend aan jeugd-, cultuur-, sport- en ouderenverenigingen/organisaties/organisatoren (B.1.), scholen (B.2.), en welzijnsvoorzieningen (B.3.) van Puurs-Sint-Amands omdat zij bijdragen tot dynamiek in de gemeente en het sociaal netwerk versterken. Hun activiteiten betekenen een engagement naar de gemeenschap. De korting past binnen het ondersteuningsbeleid van de gemeente.

            Tarief C:

            Op het basistarief wordt een korting van 40% verleend wanneer verenigingen/organisaties van Puurs-Sint-Amands cultuur- of sportactiviteiten organiseren voor de doelgroep jeugd < 18j (C.1.) of voor mensen met een beperking (C.2.).  Activiteiten voor jeugd georganiseerd door scholen van Puurs-Sint-Amands in het kader van het leerplan vallen ook onder deze tariefgroep (C.3.) net zoals individuele sport en cultuur door personen in het bezit van een European Disability Card (C.4.). We willen hiermee jeugdcultuur en jeugdsport stimuleren.

            Activiteiten georganiseerd door verenigingen/organisaties van Puurs-Sint-Amands met als doel armoedebestrijding, fairtrade, duurzaamheid en ontwikkelingssamenwerking (C.5.) genieten dezelfde korting. Met hun activiteiten vervullen ze een opdracht/taak van algemeen belang.

            Al deze kortingen passen binnen het ondersteuningsbeleid van de gemeente. 

            Tarief D:

            De gemeente trekt in de eerste plaats de kaart van diegene die de sociale cohesie versterken. Individuen (D.1.)en verenigingen/organisaties/organisatoren (D.2.)e van buiten Puurs-Sint-Amands en bedrijven (D.3.) kunnen evenwel ook gebruik maken van de gemeentelijke infrastructuur tegen een meerprijs van 50% 

            Tarief E:

            Om jonge en/of startende professionele kunstenaars/artiesten kansen te geven geven we hen een voordelige (start)plek in cc Binder om te creëren en/of te onderzoeken. We zijn er van overtuigd dat creativiteit leidt tot vernieuwing en verbinding.

            De prijzen worden, tenzij anders vermeld, vermeld in euro per gebruiksuur. Het maximumtarief per dag is het uurtarief dat moet betaald worden voor 8 uren.

            Ingevolge artikel 8 van dit reglement wordt het directiecomité gemachtigd om de tarieven vast te stellen binnen de krijtlijnen van dit reglement.

            Aan de raad van bestuur van het AGB wordt gevraagd dit kaderreglement voor het gebruik van culturele- en sportinfrastructuur vast te stellen voor de periode van 1 augustus 2026 tot en met 31 december 2031. 

          • Huishoudelijk reglement voor het gebruik van culturele, jeugd- en sportinfrastructuur Puurs-Sint-Amands - Vaststelling

            Goedgekeurd

            Het huishoudelijk reglement voor het gebruik van culturele-, jeugd- en sportinfrastructuur, zoals vastgesteld door de raad van bestuur van het AGB Puurs-Sint-Amands in vergadering van 24 juni 2024, dient gewijzigd te worden. 

            Nieuw is dat in dit reglement wordt aangegeven dat de tarieven voor het gebruik van de accommodatie worden bepaald in het vastgestelde retributiereglement dat van toepassing is op het moment van de activiteit waarvoor de accommodatie wordt gereserveerd.

            Daarnaast worden de linken naar de zalen en lokalen van de zalenzoeker in de tabellen vermeld.

            Aan de raad van bestuur van het AGB wordt gevraagd om het huishoudelijk reglement voor het gebruik van culturele-, jeugd- en sportinfrastructuur opnieuw vast te stellen met ingang van 1 januari 2026.

        • Fort Liezele

          • Kaderreglement voor het visrecht op het gemeentelijk domein Park Fort Liezele - Vaststelling

            Goedgekeurd

            Conform artikel 240§4 van het decreet over het lokaal bestuur stelt het AGB de tarieven en de tariefstructuren voor de prestaties die het levert vast binnen de grenzen van de grondregels voor de tarifering, bepaald in de beheersovereenkomst. Bij gebrek hieraan, worden de grondregels voor tarifering ter goedkeuring voorgelegd aan de gemeenteraad. 

            Aangezien het kaderreglement voor het visrecht op het domein Park Fort Liezele, zoals vastgesteld door de raad van bestuur van het AGB Puurs-Sint-Amands in vergadering van 20 december 2021, een einde neemt op 31 december 2025 dient dit kaderreglement opnieuw vastgesteld te worden voor de periode 2026-2031.

            Bij gebrek aan indexeringsclausules in de vorige reglementen, worden de tarieven thans naar het huidige niveau van levensduurte gebracht. Bovendien wordt voorgesteld om vanaf 1 januari 2027 deze tarieven te indexeren. 

            Het is opportuun om voor de inwoners van de gemeente Puurs-Sint-Amands een goedkoper tarief vast te stellen, omdat ze, door het betalen van de aanvullende personenbelasting, reeds bijdragen tot de aanleg en het onderhoud van de visplaats.

            Ingevolge artikel 6 van dit reglement wordt het directiecomité gemachtigd om de tarieven vast te stellen binnen de krijtlijnen van dit reglement.

            Aan de raad van bestuur van het AGB wordt gevraagd om dit kaderreglement voor het visrecht op het gemeentelijk domein Park Fort Liezele vast te stellen voor de periode van 1 januari 2026 tot en met 31 december 2031.

          • Kaderreglement voor verkoop tickets Museum Fort Liezele - Vaststelling

            Goedgekeurd

            Conform artikel 240§4 van het decreet over het lokaal bestuur stelt het AGB de tarieven en de tariefstructuren voor de prestaties die het levert vast binnen de grenzen van de grondregels voor de tarifering, bepaald in de beheersovereenkomst. Bij gebrek hieraan, worden de grondregels voor tarifering ter goedkeuring voorgelegd aan de gemeenteraad. 

            Aangezien het kaderreglement voor tarieven museum Fort Liezele, zoals vastgesteld door de raad van bestuur AGB een einde neemt op 31 december 2025 dient dit kaderreglement opnieuw vastgesteld te worden voor de periode 2026-2031.

            Bij gebrek aan indexeringsclausules in de vorige reglementen, worden de tarieven thans naar het huidige niveau van levensduurte gebracht rekening houdend met de markt. Bovendien wordt voorgesteld om vanaf 2027 deze tarieven te indexeren. Enkel de schoolbezoeken van de lagereschoolkinderen blijven de hele legislatuur dezelfde (cfr. maximumfactuur).

            Ingevolge artikel 7 van dit reglement wordt het directiecomité gemachtigd om de tarieven vast te stellen binnen de krijtlijnen van dit reglement.

            Aan de raad van bestuur van het AGB wordt gevraagd dit kaderreglement voor verkoop tickets museum Fort Liezele vast te stellen voor de periode 2026-2031. 

          • Kaderreglement verkoop toeristische en museale producten Museum Fort Liezele - Vaststelling

            Goedgekeurd

            Conform artikel 240§4 van het decreet over het lokaal bestuur stelt het AGB de tarieven en de tariefstructuren voor de prestaties die het levert, vast binnen de grenzen van de grondregels voor de tarifering, bepaald in de beheersovereenkomst. Bij gebrek hieraan, worden de grondregels voor tarifering ter goedkeuring voorgelegd aan de gemeenteraad. 

            Aangezien het kaderreglement voor de verkoop van toeristische en museale producten Museum Fort Liezele, zoals vastgesteld door de raad van bestuur AGB op 11 september 2023, een einde neemt op 31 december 2025 dient dit kaderreglement opnieuw vastgesteld te worden voor de periode 2026-2031.

            We stellen vast dat de bezoekers die via het toeristisch infopunt de site betreden interesse hebben in gadgets en informatieve documenten. Daarom koppelen we aan het museum een museumshop waar toeristische en museale producten van het Museum Fort Liezele te koop worden gesteld. Agentschap Binnenlands Bestuur ging akkoord dat de prijs via een formule in het kaderreglement wordt bepaald. Hierdoor hoeft er geen aparte delegatiebeslissing meer genomen te worden om de tarieven vast te stellen.

            Als leidraad hanteren wij een getrapte prijsbepaling in functie van de aankoop- of kostprijs waarbij volgens een formule een maximum wordt bepaald dat afgerond wordt naar het hogere natuurlijk getal: 

            • Aankoop/kostprijs ≤ €10, excl BTW => verkoopprijs = aankoop/kostprijs max x 3 + BTW 
            • Aankoop/kostprijs > €10, excl BTW => verkoopprijs = aankoop/kostprijs max x 2 + BTW 
            • Aankoop/kostprijs ≥ €100, excl BTW => verkoopprijs = aankoop/kostprijs max x 1,5 + BTW 

            Aan de raad van bestuur van het AGB wordt gevraagd om dit kaderreglement voor verkoop van toeristische en museale producten Museum Fort Liezele vast te stellen voor de periode 2026-2031.

        • Sportpark De Schans

          • Kaderreglement voor het gebruik van voetbalsite in sportpark De Schans (2026) - Vaststelling

            Goedgekeurd

            Aangezien het kaderreglement voor het gebruik van voetbalsite in sportpark De Schans, zoals vastgesteld door de gemeenteraad van 19 december 2022, een einde neemt op 31 december 2025 dient dit kaderreglement opnieuw vastgesteld te worden voor de periode 1 januari 2026 tot en met 31 juli 2026. 

            Aangezien onze verenigingen, gebruikers van deze infrastructuur, reservaties hebben gemaakt voor een volledig werkjaar 1 augustus 2025 - 31 juli 2026 houden we de voorwaarden en tarieven tot het einde van dit werkjaar hetzelfde. Vanaf 1 augustus 2026 zal vervolgens een reglement met nieuwe voorwaarden en tarieven van toepassing zijn.

            Ingevolge artikel 8 van dit reglement wordt het directiecomité gemachtigd om de tarieven vast te stellen binnen de krijtlijnen van dit reglement.

            De raad van bestuur wordt gevraagd het kaderreglement m.b.t. de tarieven vast te stellen voor de periode van 1 januari 2026 tot en met 31 juli 2026, dit onder voorbehoud van goedkeuring door de gemeenteraad. 

          • Kaderreglement voor het gebruik van voetbalsite in sportpark De Schans (2026-2031) - Vaststelling

            Goedgekeurd

            Conform artikel 240§4 van het decreet over het lokaal bestuur stelt het AGB de tarieven en de tariefstructuren voor de prestaties die het levert vast binnen de grenzen van de grondregels voor de tarifering, bepaald in de beheersovereenkomst. Bij gebrek hieraan, worden de grondregels voor tarifering ter goedkeuring voorgelegd aan de gemeenteraad. 

            Aangezien het kaderreglement voor het gebruik van voetbalsite in sportpark De Schans, zoals vastgesteld door de raad van bestuur AGB op 24 november 2025 een einde neemt op 31 juli 2026 dient dit kaderreglement opnieuw vastgesteld te worden voor de periode van 1 augustus 2026 tot en met 31 december 2031.

            Bij gebrek aan indexeringsclausules in de vorige reglementen, worden de tarieven thans naar het huidige niveau van levensduurte gebracht. Bovendien wordt voorgesteld om vanaf 1 augustus 2027 deze tarieven te indexeren. 

            Net zoals bij andere kaderreglementen van toepassing binnen het lokaal bestuur differentiëren we voor het gebruik van de voetbalaccommodatie op basis van 4 tariefgroepen:

            Tarief A

            We gaan uit van een basistarief voor inwoners Puurs-Sint-Amands (A.1.) en voor personeel van het lokaal bestuur Puurs-Sint-Amands (A.2.) 

            Tarief B

            Op het basistarief wordt een korting van 25% verleend aan jeugd-, cultuur-, sport- en ouderenverenigingen/organisaties/organisatoren (B.1.), scholen (B.2.), en welzijnsvoorzieningen (B.3.) van Puurs-Sint-Amands omdat zij bijdragen tot dynamiek in de gemeente en het sociaal netwerk versterken. Hun activiteiten betekenen een engagement naar de gemeenschap. De korting past binnen het ondersteuningsbeleid van de gemeente.

            Tarief C

            Op het basistarief wordt een korting van 40% verleend wanneer verenigingen/organisaties van Puurs-Sint-Amands cultuur- of sportactiviteiten organiseren voor de doelgroep jeugd < 18j (C.1.) of voor mensen met een beperking (C.2.).  Activiteiten voor jeugd georganiseerd door scholen van Puurs-Sint-Amands in het kader van het leerplan vallen ook onder deze tariefgroep (C.3.) net zoals individuele sport en cultuur door personen in het bezit van een European Disability Card (C.4.). We willen hiermee jeugdcultuur en jeugdsport stimuleren.

            Activiteiten georganiseerd door verenigingen/organisaties van Puurs-Sint-Amands met als doel armoedebestrijding, fairtrade, duurzaamheid en ontwikkelingssamenwerking (C.5.) genieten dezelfde korting. Met hun activiteiten vervullen ze een opdracht/taak van algemeen belang.

            Al deze kortingen passen binnen het ondersteuningsbeleid van de gemeente. 

            Tarief D

            De gemeente trekt in de eerste plaats de kaart van diegene die de sociale cohesie versterken. Individuen (D.1.)en verenigingen/organisaties/organisatoren (D.2.)e van buiten Puurs-Sint-Amands en bedrijven (D.3.) kunnen evenwel ook gebruik maken van de gemeentelijke infrastructuur tegen een meerprijs van 50% 

            De prijzen worden, tenzij anders vermeld, vermeld in euro per gebruiksuur, ook voor de kleedkamers. Het maximumtarief per dag is het uurtarief dat moet betaald worden voor 8 uren.

            Omdat het regelmatig voorvalt dat meerdere ploegen actief zijn op 1 veld is het mogelijk om 1/2 en 1/4 veld te gebruiken.  

            Ingevolge artikel 8 van dit reglement wordt het directiecomité gemachtigd om de tarieven vast te stellen binnen de krijtlijnen van dit reglement.

            Aan de raad van bestuur van het AGB wordt gevraagd om dit kaderreglement voor het gebruik van voetbalsite in sportpark De Schans vast te stellen voor de periode van 1 augustus 2026 tot en met 31 december 2031.

          • Huishoudelijk reglement voetbalaccommodatie sportpark De Schans - vaststelling

            Goedgekeurd

            De raad van bestuur AGB heeft in vergadering van 19 december 2022 het huishoudelijk reglement voetbalaccommodatie sportpark De Schans vastgesteld. Een minimale wijziging van dit reglement dringt zich op

            Dit reglement regelt het gebruik van de voetbalsite van Sportpark De Schans. Het heeft als doel de veiligheid, rust, orde en hygiëne van de ter beschikking gestelde infrastructuur te waarborgen. 

            Alle tarieven die in het kader van het gebruik van de voetbalaccommodatie zullen aangerekend worden, maken het voorwerp uit van een apart kaderreglement dat eveneens aan de raad van bestuur en de gemeenteraad wordt voorgelegd ter goedkeuring.

            Nieuw is dat in dit reglement wordt aangegeven dat de tarieven voor het gebruik van de accommodatie worden bepaald in het vastgestelde kaderreglement dat van toepassing is op het moment van de activiteit waarvoor de accommodatie wordt gereserveerd.

            Aan de raad van bestuur wordt gevraagd dit huishoudelijk reglement opnieuw vast te stellen met ingang van 1 januari 2026.

    • Ondersteuning

      • ICT

        • Toetreding tot raamovereenkomst ICT 2025-2031 van de stad Brugge (BRUGGE-2025-029-SVC) - 06 Multimedia - Goedkeuring

          Goedgekeurd

          De opdrachtencentrale van Stad Brugge heeft een nieuwe raamovereenkomst gelanceerd met ref "ICT Raamcontract 2025-2031 - 06 Multimedia" met besteknummer "BRUGGE-2025-029-SVC" gelanceerd. De maximale looptijd bedraagt 6 jaar (inclusief verlengingen).

          De stad Brugge treedt op als aankoopcentrale voor de lokale overheden die zijn gesitueerd in het Vlaams Gewest, waardoor onze organisatie overeenkomstig artikel 47, § 2, van de wet van 17 juni 2017 vrijgesteld is van de verplichting om zelf een gunningsprocedure te organiseren. Het is aangewezen om gebruik te maken van de opdrachtencentrale om volgende redenen:

          • de in de opdrachtencentrale voorziene Multimedia voldoet aan de behoefte van het bestuur;
          • het bestuur moet zelf geen gunningsprocedure voeren wat een besparing aan tijd en geld betekent;
          • de stad Brugge beschikt over knowhow of technische expertise betreffende de aankoop van Multimedia door aanbestedende overheden.

          AGB Puurs-Sint-Amands is niet verplicht tot enige afname van de raamovereenkomst (= geen afnameverplichting).

          Het college van burgemeester en schepenen van de stad Brugge heeft in zitting van 10 juli 2025 Raamovereenkomst ICT 2025-2031 - 06 Multimedia gegund aan PLAY AV NV, Venecoweg 2 te 9810 Nazareth.

          Onze organisatie heeft een aanzienlijke hoeveelheid informatieschermen en multimedia voor vergaderzalen. Afname van deze raamovereenkomst laat de organisatie toe om op een efficiënte manier multimedia apparatuur aan te kopen en indien noodzakelijk te onderhouden. 

          Afnemers van het raamcontract dienen een vergoeding te betalen ter waarde van 1% van het totale factuurbedrag. Deze vergoeding wordt door PLAY AV NV geïnd en doorgestort aan stad Brugge.

          De organisatie kan rechtstreeks contact opnemen met de leverancier zonder de tussenkomst van de Stad Brugge. 

          Het totale bedrag dat mogelijks worden aanbesteed via deze raamovereenkomst, is afhankelijk van de (markt)evaluatie die telkens zal worden bekeken. Er wordt altijd geëvalueerd of afname via dit raamcontract de meest voordelige oplossing biedt.

        • Toetreding tot raamovereenkomst ICT 2025-2031 van de stad Brugge (BRUGGE-2024-024-SVC) - 04 Consultancy

          Goedgekeurd

          De opdrachtencentrale van Stad Brugge heeft een nieuwe raamovereenkomst met ref "ICT Raamcontract 2025-2031 - 04 Consultancy" met besteknummer "BRUGGE-2024-024-SVC" gelanceerd.

          De maximale looptijd bedraagt 6 jaar (inclusief verlengingen). De raamovereenkomst bestaat uit volgende percelen:

          • Perceel 1: Consultancy software ontwikkeling, automatisering en data
          • Perceel 2: Consultancy systeembeheer
          • Perceel 3: Consultancy security

          De stad Brugge treedt op als aankoopcentrale voor de lokale overheden die zijn gesitueerd in het Vlaams Gewest, waardoor onze organisatie overeenkomstig artikel 47, § 2, van de wet van 17 juni 2017 vrijgesteld is van de verplichting om zelf een gunningsprocedure te organiseren. Het is aangewezen om gebruik te maken van de opdrachtencentrale om volgende redenen:

          • de in de opdrachtencentrale voorziene consultancy voldoet aan de behoefte van het bestuur;
          • het bestuur moet zelf geen gunningsprocedure voeren wat een besparing aan tijd en geld betekent;
          • de stad Brugge beschikt over knowhow of technische expertise betreffende de aankoop van consultancy door aanbestedende overheden.

          AGB Puurs-Sint-Amands is niet verplicht tot enige afname van de raamovereenkomst (= geen afnameverplichting).

          Het college van burgemeester en schepenen van de stad Brugge heeft in zitting van 23 juni 2025 Raamovereenkomst ICT 2025-2031 - 04 Consultancy volgende percelen gegund aan de daaropvolgende leveranciers:

          • Perceel 1: Consultancy software ontwikkeling, automatisering en data aan CRONOS PUBLIC SERVICES NV (Veldkant 33A, 2550 Kontich met ondernemingsnummer BE0458085765)
          • Perceel 2: Consultancy systeembeheer aan INETUM REALDOLMEN BELGIUM NV (Bedrijvenlaan 4, 2880 Mechelen, BE0429037235)
          • Perceel 3: Consultancy security aan INETUM REALDOLMEN BELGIUM NV (Bedrijvenlaan 4, 2880 Mechelen, BE0429037235)

          Onze organisatie heeft de behoefte om af te nemen voor alle percelen onder deze raamcontracten voor ondersteuning in het maken van de gemeentelijke website, technische ondersteuning voor back-end systeem infrastructuur en security en cybersecurity. Afname van deze raamovereenkomst laat de organisatie toe om op een efficiënte manier deze dienstverlening aan te kopen.  Afnemers van het raamcontract dienen een vergoeding te betalen ter waarde van 1% van het totale factuurbedrag. Deze vergoeding wordt door de eerder vernoemde partijen geïnd en doorgestort aan stad Brugge.

          De organisatie kan rechtstreeks contact opnemen met de leverancier zonder de tussenkomst van de Stad Brugge. 

          Het totale bedrag dat mogelijks wordt aanbesteed via deze raamovereenkomst, is afhankelijk van de (markt)evaluatie die telkens zal worden bekeken. Er wordt altijd geëvalueerd of afname via dit raamcontract de meest voordelige oplossing biedt.

        • Lidmaatschap AZO aankoopcentrale voor overheid en zorg - Goedkeuring toetreding

          Goedgekeurd

          De dienst Informatiemanagement stelt voor om AGB Puurs-Sint-Amands in te schrijven als lid van de VZW Samenaankoop AZO (Aankoopcentrale voor Zorg en Overheid en hierna verder genoemd “AZO”). 

          De VZW AZO treedt op als aankoopcentrale in de zin van artikel 2, 6° Wet Overheidsopdrachten 17 juni 2016 en onderhavige nota onderbouwt de toepassing van deze definitie op een juridisch verantwoorde manier.

          Deze aankoopcentrale beheert diverse raamcontracten die relevant kunnen zijn voor ons bestuur, onder meer op het vlak van ICT-gerelateerde producten en diensten.

          Aansluiting bij deze aankoopcentrale verplicht ons bestuur tot geen enkele aankoop (= geen afnameverplichting). Ze biedt daarentegen de mogelijkheid om op een laagdrempelige en juridisch onderbouwde manier marktprijzen te vergelijken en, indien gewenst, gebruik te maken van bestaande raamovereenkomsten.

      • Onroerend goedbeheer

        • Terbeschikkingstellingsovereenkomst Sociaal Huis SBS - Goedkeuring

          Goedgekeurd

          Een externe partner in het Sociaal Huis wil graag een bijkomende ruimte ter beschikking gesteld krijgen. Het definitieve lokaal is momenteel in herstelling van een schadegeval waardoor er tijdelijk voor 3 maanden een ander lokaal ter beschikking wordt gesteld. De modaliteiten worden vastgelegd in een terbeschikkingstellingsovereenkomst.

        • Terbeschikkingstellingsovereenkomst Sociaal Huis OCMW Puurs-Sint-Amands - Goedkeuring

          Goedgekeurd

          Door het vertrek van de diensten van het lokaal bestuur Puurs-Sint-Amands uit het Sociaal Huis naar het nieuwe gemeentehuis, zijn er op het gelijkvloers een aantal ruimten die ter beschikking zijn. Bijgevolg wordt voorgesteld om met het OCMW van Puurs-Sint-Amands een tweede terbeschikkingstellingsovereenkomst af te sluiten voor vijf jaar voor een bijkomend lokaal. Het OCMW gaat onder meer in deze ruimte een sociale dienstverlening aanbieden. De modaliteiten worden vastgelegd in een terbeschikkingstellingsovereenkomst.

      • Facilitair beheer en gebouwen

        • Schoonmaak van gebouwen Puurs-Sint-Amands - Vaststelling van de plaatsingsprocedure en van de voorwaarden van deze overheidsopdracht

          Goedgekeurd

          Het lokaal bestuur is op zoek naar een nieuwe partner voor de periodieke schoonmaak van de gemeentelijke gebouwen. 

          De opdrachtnemer wordt geacht al het nodige materieel en personeel te voorzien om de gevraagde dienstverlening te kunnen bieden.

          De plaatsingsprocedure voor de opdracht met ref. "Schoonmaak periodiek van gebouwen Puurs-Sint-Amands" werd stopgezet in zitting van 21 oktober 2025 van het Directiecomité AGB omwille van gewijzigde behoeften van de aanbestedende overheid.

          Hiermee rekening houdend werden wijzigingen doorgevoerd aan deze oorspronkelijke overheidsopdracht, waardoor een nieuwe plaatsingsprocedure dient te worden georganiseerd.

          In het kader van de opdracht “Schoonmaak van gebouwen Puurs-Sint-Amands” werd een bestek met nr. A-2025-005 opgesteld door Schoonmaak en Logistiek.

          Deze opdracht is als volgt opgedeeld:

          • Perceel 1 (Gebouwen vast werkschema), raming: 297.520,66 € excl. btw of 360.000,00 € incl. 21% btw

            • Verlenging 1 (Gebouwen vast werkschema), raming: 297.520,66 € excl. btw of 360.000,00 € incl. 21% btw;
            • Verlenging 2 (Gebouwen vast werkschema), raming: 297.520,66 € excl. btw of 360.000,00 € incl. 21% btw;
            • Verlenging 3 (Gebouwen vast werkschema), raming: 297.520,66 € excl. btw of 360.000,00 € incl. 21% btw;
          • Perceel 2 (Gebouwen variabel werkschema), raming: 144.628,09 € excl. btw of 174.999,99 € incl. 21% btw

            • Verlenging 1 (Gebouwen variabel werkschema), raming: 144.628,09 € excl. btw of 174.999,99 € incl. 21% btw;
            • Verlenging 2 (Gebouwen variabel werkschema), raming: 144.628,09 € excl. btw of 174.999,99 € incl. 21% btw;
            • Verlenging 3 (Gebouwen variabel werkschema), raming: 144.628,09 € excl. btw of 174.999,99 € incl. 21% btw.
          De totale uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op 1.768.595,00 € excl. btw of 2.139.999,96 € incl. 21% btw (% btw medecontractant).

          Percelen 1 en 2 worden afgesloten voor een duur van 12 maanden.

          Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de openbare procedure.

          Deze raming overschrijdt de limieten van de Europese bekendmaking.

          Het betreft een gezamenlijke opdracht waarbij het aangewezen is dat AGB Puurs-Sint-Amands de procedure zal voeren en in naam van Gemeente Puurs-Sint-Amands bij de gunning van de opdracht zal optreden.

          Gezamenlijk aankopen kan leiden tot aanzienlijke besparingen en administratieve vereenvoudiging.