De raad van bestuur van het AGB heeft in vergadering van 9 september 2024 het reglement m.b.t. de tarieven voor het aanrekenen van administratiekosten voor het verzenden van aanmaningen en minnelijke invorderingen vastgesteld voor de periode van 1 oktober 2024 tot en met 31 december 2025.
Volgende bevoegdheidsgrond en regelgeving is van toepassing:
Bevoegdheidsgrond:
Dit reglement werd vastgesteld door de raad van bestuur van het AGB naar aanleiding van nieuwe tarieven (boek XIX) die van toepassing zijn bij invordering van openstaande schuldvorderingen van het AGB.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd dit reglement m.b.t. de tarieven voor het aanrekenen van administratiekosten voor het verzenden van aanmaningen en minnelijke invorderingen goed te keuren.
De tarieven zijn opgenomen in het meerjarenplan 2020-2026 om aan de voorwaarden tot het bereiken van het financieel evenwicht te voldoen zoals bepaald in het Besluit van de Vlaamse regering van 30 maart 2018 over de beleids- en beheerscyclus van de lokale besturen.
Enig artikel: Het reglement m.b.t. de tarieven voor het aanrekenen van administratiekosten voor het verzenden van aanmaningen en minnelijke invorderingen, zoals vastgesteld door de raad van bestuur van het Autonoom Gemeentebedrijf Puurs-Sint-Amands op 9 september 2024, wordt goedgekeurd.