Op het deel van Liezele Dorp tussen het rond punt en de oversteekplaats ter hoogte van Hof ten Broek mag je 70 km/u rijden. Het zou veiliger (en logischer) zijn om de zone 50 door te trekken tot aan het begin van de bebouwde kom in Liezele. Het fietspad is hier alles behalve veilig en ter hoogte van Hof ten Broek is er een oversteekplaats die frequent wordt gebruikt door wandelaars.
Op het deel van Liezele Dorp tussen het rond punt en de oversteekplaats ter hoogte van Hof ten Broeck mag je 70 km/u rijden. Het zou veiliger (en logischer) zijn om de zone 50 door te trekken tot aan het begin van de bebouwde kom in Liezele. Het fietspad is hier alles behalve veilig en ter hoogte van Hof ten Broeck is er een oversteekplaats die frequent wordt gebruikt door wandelaars.
Volgende bevoegdheidsgrond en regelgeving is van toepassing:
Bevoegdheidsgrond
Toepasselijke regelgeving
Gunstig advies van de gemeentelijke verkeerscel.
De hiërarchie der wegen zoals vastgelegd in het gemeentelijk mobiliteitsplan, verbreed en verdiept door het mobiliteitsplan Klein-Brabant, waarbij de straten het statuut kregen van lokale wegen type 1.
Artikel 1:De zone 50 wordt als volgt aangepast langs de kant met onpare huisnummers:
Artikel 2: De zone 50 wordt als volgt aangepast langs de kant met pare huisnummers:
Artikel 3:Dit aanvullend reglement wordt ter kennisgeving overgemaakt aan de afdeling Vlaams Huis voor de Verkeersveiligheid.