Op de verkeerscel van maart 2021 werd punt 6.1 Provincialeweg 40 - foutparkeren besproken. Er werd advies gegeven om het parkeren voor vrachtwagens te verbieden tussen de kruispunten met Oppuurseweg en Theo Andriesstraat.
Volgende bevoegdheidsgrond en regelgeving is van toepassing:
Bevoegdheidsgrond
Toepasselijke regelgeving
Op de verkeerscel van maart 2021 werd punt 6.1 Provincialeweg 40 - foutparkeren besproken. Er werd advies gegeven om het parkeren voor vrachtwagens te verbieden tussen de kruispunten met Oppuurseweg en Theo Andriesstraat. De dienst mobiliteit stelt voor om het eerste deel te voorzien van parkeerverbod tot het bedrijf VEJA, het verdere verloop van het verbod passen we toe na een evaluatie waaruit blijkt dat de problematiek zich verplaatst. Vermoedelijk is de overlast een plaatselijk gegeven wegens tankstation, winkel en foodtruck aan de overkant, klachten komen ook uit dit eerste deel van de straat.
De hiërarchie der wegen zoals vastgelegd in het gemeentelijk mobiliteitsplan, verbreed en verdiept door het mobiliteitsplan Klein-Brabant, waarbij de straten het statuut kregen van lokale wegen type 1.
Artikel 1: Provincialeweg 32- 56 het parkeren is voorbehouden voor motorfietsen, personenauto's, auto's voor dubbel gebruik en minibussen; het begin van de parkeerreglementering wordt aangeduid (nr.32) ; de parkeerregeling wordt herhaald (nr.42), het einde van de parkeerreglementering wordt aangeduid (nr.56)
Dit wordt aangeduid door verkeerstekens:
Verkeersbord E9b
Verkeersbord GXa
Verkeersbord GXd
Artikel 2: Dit aanvullend verkeersreglement wordt overgemaakt aan het Departement Mobiliteit en Openbare Werken (MOW) via het loket lokale besturen.