We krijgen vaak de mondelinge melding van burgers over hinderlijk parkeergedrag in de Palingstraat ter hoogte van de huisartsenpraktijk. Wanneer je uit de straat van de ondergrondse parking naar het dorpshart wil rijden verhinderen de geparkeerde wagens een goed zicht op het aankomend verkeer. Bovendien is de ruimte om de straat in te rijden beperkt waardoor je direct naast de geparkeerde wagens moet rijden, dit heeft vaak het gevolg dat je kop aan kop komt te staan. Vanwege de frequentie van het verkeer is het niet altijd mogelijk om achteruit te rijden. Achteruit rijden in een zone waar veel fietsers langs rijden is ook niet zonder gevaar.
Als bijkomende reden voor een verlenging van het parkeerverbod willen we op die manier het toekomstig werfverkeer voor de werken aan de dekenij en de Hondsmarkt op een veiligere en overzichtelijke manier laten verlopen.
Volgende bevoegdheidsgrond en regelgeving is van toepassing:
Bevoegdheidsgrond
Toepasselijke regelgeving
We krijgen vaak de mondelinge melding van burgers over hinderlijk parkeergedrag in de Palingstraat ter hoogte van de huisartsenpraktijk. Wanneer je uit de straat van de ondergrondse parking naar het dorpshart wil rijden verhinderen de geparkeerde wagens een goed zicht op het aankomend verkeer. Bovendien is de ruimte om de straat in te rijden beperkt waardoor je direct naast de geparkeerde wagens moet rijden, dit heeft vaak het gevolg dat je kop aan kop komt te staan. Vanwege de frequentie van het verkeer is het niet altijd mogelijk om achteruit te rijden. Achteruit rijden in een zone waar veel fietsers langs rijden is ook niet zonder gevaar.
Als bijkomende reden voor het parkeerverbod willen we op die manier het toekomstig werfverkeer voor de werken aan de dekenij en de Hondsmarkt op een veiligere manier laten verlopen.
Artikel 1: Palingstraat 23-27: het parkeren is verboden; het begin van de parkeerreglementering wordt aangeduid.
Dit wordt aangeduid door verkeerstekens:
Verkeersbord E1
Onderbord GXa
Artikel 2: Dit aanvullend verkeersreglement wordt overgemaakt aan het Departement Mobiliteit en Openbare Werken (MOW) via het loket lokale besturen.