Aantal jaren geleden werden er 2 parkeervakken aangemaakt om het parkeren in Lippeloseweg duidelijker te maken.
In praktijk merken we dat de huidige situatie niet goed wordt ingeschat en dat er nog op niet-voorziene plaatsen wordt geparkeerd. Dit leidt tot gevaarlijke situaties en conflicten.
Er wordt voorgesteld om 3 extra parkeerstroken in te richten, nl. ter hoogte van Lippeloseweg 58-58a, 50 en 28 zoals aangeduid in het groen op het plan in bijlage.
Aantal jaren geleden werden er 2 parkeervakken aangemaakt om het parkeren in Lippeloseweg duidelijker te maken.
Volgende bevoegdheidsgrond en regelgeving is van toepassing:
Bevoegdheidsgrond
Toepasselijke regelgeving
Gemeentelijke verkeerscel gaf gunstig advies.
In praktijk merken we dat de huidige situatie niet goed wordt ingeschat en dat er nog op niet-voorziene plaatsen wordt geparkeerd. Dit leidt tot gevaarlijke situaties en conflicten.
Er wordt voorgesteld om 3 extra parkeerstroken in te richten, nl. ter hoogte van Lippeloseweg 58-58a, 50 en 28 zoals aangeduid in het groen op het plan in bijlage.
De hiërarchie der wegen zoals vastgelegd in het gemeentelijk mobiliteitsplan, verbreed en verdiept door het mobiliteitsplan Klein-Brabant.
Artikel 1: Er worden in de Lippeloseweg 3 parkeerstroken ingericht nl. ter hoogte van Lippeloseweg 58-58a, 50 en 28 zoals aangeduid in het groen op het plan in bijlage.
Artikel 2: Dit aanvullend reglement wordt ter kennisgeving overgemaakt aan de afdeling Vlaams Huis voor de Verkeersveiligheid.