Mon 13/10/2025 - 20:00 Raadzaal
De raad van bestuur dient een deontologische code aan te nemen. De deontologische code regelt ook de samenstelling, werking en bevoegdheid van de deontologische commissie.
De samenleving stelt, terecht, hoge eisen aan mandatarissen. Als lokaal geëngageerd politicus is men kwetsbaar. De deontologische code is in de eerste plaats dan ook niet gemaakt om te bestraffen, maar om een veilige omgeving te creëren waarbinnen de lokale mandatarissen moeten werken. De code is een algemene leidraad voor lokale mandatarissen om deontologisch zorgvuldig te kunnen handelen bij de uitoefening van het mandaat. Dit handelen steunt op de volgende waarden: dienstbaarheid, functionaliteit, onafhankelijkheid, openheid, vertrouwelijkheid en zorgvuldigheid.
Het ontwerp van deontologische code geeft lokale mandatarissen een kader waarbinnen ze hun mandaat moeten uitoefenen.
Dit ontwerp werd voorafgaandelijk besproken met de verschillende fractieleiders.
Het lokaal bestuur is op zoek naar een nieuwe partner voor de periodieke schoonmaak van de gemeentelijke gebouwen.
De opdrachtnemer wordt geacht al het nodige materieel en personeel te voorzien om de gevraagde dienstverlening te kunnen bieden.
In het kader van de opdracht “Schoonmaak periodiek gebouwen Puurs-Sint-Amands” werd een bestek met nr. A-2025-006 opgesteld door Schoonmaak en Logistiek.
Deze opdracht is als volgt opgedeeld:
De totale uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op 480.000,00 € excl. btw of 580.800,00 € incl. btw (100.800,00 € btw medecontractant).
De opdracht zal worden afgesloten voor een duur van 12 maanden. Er kunnen maximaal 3 verlengingen zijn van telkens 12 maanden. De maximale looptijd inclusief verlengingen bedraagt 48 maanden.
Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de openbare procedure.
Deze raming overschrijdt de limieten van de Europese bekendmaking.
Het betreft een gezamenlijke opdracht waarbij het aangewezen is dat AGB Puurs-Sint-Amands de procedure zal voeren en in naam van Gemeente Puurs-Sint-Amands bij de gunning en de uitvoering van de opdracht zal optreden.
De initiële concessieovereenkomst liep van 1 januari 2024 tot en met 31 december 2024 met een verlenging tot en met 31 juli 2025. Dit gaf beide partijen de mogelijkheid om de werking van deze concessieovereenkomst te evalueren en te bekijken of het initiatief van een buurtkantine werkt op deze locatie.
Aan de raad van bestuur wordt nu voorgelegd om een nieuwe uitbatingsconcessie goed te keuren onder dezelfde lasten en voorwaarden voor een nieuwe periode van 1 augustus 2025 tot en met 31 juli 2032.